Yüze Limon Sürmenin Faydaları ve Zararları

Yüze Limon Sürmenin Faydaları ve Zararları

Limon içerdiği vücut için faydalı asit miktarı ve pH değeri ile neredeyse binlerce yıldır insanoğlu tarafından doğal bir şifa ve güzellik kaynağı olarak kabul edilen bir besindir. C vitamini denildiğinde akla ilk gelen besin olan limon vücudun oldukça ihtiyaç duyduğu aynı zamanda doğal bir antioksidan ve bakteri yok edicidir.

 

 

Limon Sürmenin Faydaları

  • Limon cildiniz için oldukça faydalıdır. Limonun kendisini veya limon suyunu cildinize uygulamanız cilt sağlığınız için oldukça faydalıdır.
  • Limon kalp sağlığı için oldukça yararlıdır.
  • Limon yüzde oluşan akne, sivilce ve siyah noktalara iyi gelir, tedavi sürecini hızlandırır.
  • Limon cildinizde oluşan cilt hastalıkları için tedavi edici özelliğe sahiptir.
  • Limon sadece cildiniz için değil tüm vücut için oldukça faydalı bir besindir. Limonu direkt olarak yemek, limonu yemeklerde kullanmak veya limon suyu içmek idrar söktürücü, böbrek tıkanıklığını açıcı, vücuda zindelik verici, kanı temizlemek ve kolesterolü düşürmek gibi etkilere sahiptir.

 

 

Limon Sürmenin Zararları

  • Yüzünüze aşırı derecede limon sürmek bazı cilt hastalıklarını ve cilt bozukluklarını tetikleyebilir. Ancak bunlar aşırı kullanımlar için geçerlidir. Normal derecede limon kullanımının yüz ve cilt sağlığı için bir zararının olmadığını söyleyebilirim.
  • Sadece yüz ve cilt sağlığı için konuşmak gerekirse aşırı derece limon kullanımı reflü, gastrit ve ülser gibi mide rahatsızlıklarını tetikleyici bir özelliğe sahiptir. Ayrıca çok fazla limon tüketimi dişlere ve genel olarak ağız sağlığına da zararlı olabilir; diş etlerinde de kanamaya sebep olabilir.
  • Aşırı limon tüketimi sinir sistemi için de bozukluklara sebep olabilir, bu yüzden sinir sistemi ile ilgili rahatsızlık geçirmiş olanların ciltleri için limon ve limon maskesi kullanmayı yeniden gözden geçirmeleri; en iyisi bu konuda doktorlarına danışmaları gerekir.
  • Aşırı limon tüketimi göz için de zararlı olabilir.

Etiketler:

Yorumlar

  1. inci dedi ki:

    Benim 16 yasim var yuzumde asiri derecede sivilce cikiyor gercekten cok rahatsiz
    Oluyorum lutfen lutfen Bana yardim edin lutfen

    1. Adil can coskun dedi ki:

      inci gerçekten bbnde de çok sivilce vardı sarımsak kullandım ve şimdi hic kalmadi. 3veya 4 dis sarimsak ezerek cok az ilik su ekle ve sür yüzüne ama yakiyo geçmesi icin kullan bnce

    2. Helen dedi ki:

      Bu gençlik akneleridir
      Fondöten gibi kozmetik ürünleri hiç kullanma yüzünü daha da berbat eder
      Limon sur gece yatarken sende fark edeceksin cnm

  2. Sibel dedi ki:

    Merhaba ben 15 yaşındayım ve yüzümde orta derecede sivilce ve siyah noktalar var ben limon kullanıyorum yüzümde biraz kaşınma ve yanma oluyo fakat uzun sürmeden geçiyo daha öncede kullanmışdım bir zararını göremedim acaba yüzüme zarar verirmi

    1. Sağlık Destek dedi ki:

      Yüze limon sürmek hassas ciltlerde ve limona karşı tepki üreten ciltlerde tahriş ve kızarıklığa yol açabilmektedir. Dikkatli kullanmakta yarar var.

      1. kubra dedi ki:

        Ben 14yasindayim yuzume surunce kizariklik oluyo ve kaainiyo yunede sursem bisey olurmu acaba ama galiba alarjim var bide arnimda asiri derecede sivilce var internettekileeini yapcam evde malzemeler yok dun aksam yatarken salata maakesi yaptim bir yarari olurmu sivilcelerime

    2. Helen dedi ki:

      Yüzüne zarar vermez sadece cildin altındaki yağları yada mikroplari kökten çözüyor endişelenmeye gerek yok Sibelcim

  3. meryem dedi ki:

    Bn 18 yaşımı doldurdum. Yüzümde hala iltihaplı sivilce çıkıyor. Her gün aklıma geldikçe yüzüme limon sürüyorum. Ilk surdugumde iltihaplı sivilceler biraz acıyı ama hemen geçiyor. Sonra limonu 30 dk bekletip yikiyorum. Yikamasam sorun olur mu?

  4. Gül dedi ki:

    Ben 20 yasındayım yuzum yaglı aksam yatmadan once yuzume lımonu suruyorum sabaha kadar duruyo cıldımdekı lekeler acıldı faydasını gordum ama bı sakıncası olurmu

    1. Sağlık Destek dedi ki:

      Sabaha kadar durmasın. Yüzünüzü mutlaka uyumadan önce yıkayın.

  5. Gül dedi ki:

    Pekı bısey daha soracam lımonla yapılan cok maske var ama tarcın ve lımonu karıstırarak maske yapılıyo yuze suruldugundede fazla bekletılmıyo onu önerıyomusunuz ? Yada cılttekı lekeler ve sıyah noktalara kesın cozum olacak bısey var mı

  6. Nur dedi ki:

    18 yaşındayım ve yüzüm çok soluk duruyo bazen aynaya bakmaktan kaçar oluyorum bildim kadarıyla limon yüzü kurutuyomuş benim cildim kuru lütfen bi önerinizi bekliyorum… Teşekkürler.

  7. mekan dedi ki:

    Merhabalar benim sorumra soyle limon vre tuz ile tuylerden kurtulmak icin beraber kullanmak yuze zarar verirmi veya sadece limonnun tuyleri azaltmak gibi ozelligi varmi teşekkür ederim

  8. Hnfksm dedi ki:

    Merhabalar 25 yasındayım esmerim 40 yasında gibi gösteriyorum önere bileceeginiz krem ve ya kür varmı.

    1. Emre dedi ki:

      seni hayat vurmuş birader D:

      1. Emre dedi ki:

        seni dediğim beni yani seni yazdm ***

  9. Murat dedi ki:

    Arkadaşlar limon suyunu gece yatmadan sürün yüzünüze sabah kalkınca yıkayın.2 gündür kullanıyorum olan sivilcelerim iyileşti şiş olan kızarmış sivilcelerim 1 gecede söndü siz de denemelisiniz

  10. gaye dedi ki:

    16 yasindym. Yuzumdeki sivilceler gecsin diye limon surcm. ama cildm hassas ne yapmaliym

  11. Demili dedi ki:

    Merhaba arkadaşlar 25 yaşındayim benim de yüzümde bi kaç leke var limon maskesine başladım. Ne kadar sıklıkla yapmalıyım?

  12. osman dedi ki:

    merhaba osman doktorum ben yuzumdeki leke ve kırısıklılar var limon badem yagı elma sirkesi ve goji meyvesi karısımı ile yuzume soruyorum bir zararı olurmu

  13. Eda dedi ki:

    Merhabalar 19 yaşındayım yüzüm çok fazla kızarıyor sivilceden dolayı ve leke kalıyor limon sürmek iyi gelir mi başka ne önerebilirsiniz.teşekkürler

    1. nuq dedi ki:

      bence yuz kizarikliligi icin limon yararli devil ailede genetikse gecmeyebilir makyaj olarak yesil alhpl

  14. Sakine dedi ki:

    Ben arada limon kullaniyorum ara veriyorum tekrar basliyorum faydasini gordum siyah noktalar temizlendi bazen sabaha kadar bekletiyorum nasil olur acaba yada kaslarimiza temas edermi yada zarari olurmu lutfen bilgilendiririn tsk

  15. Zehra dedi ki:

    Bendede aşırı sivilce ve leke vardı limon kullandım çok iyi geldi çok memnunum sivilceleri hemen kurutuyor bence zararıda yok ben görmedim kader ortaklarıma tavsiye ediyorum

  16. Vahit dedi ki:

    Arkadaşlar bende yüzüme kullanıyorum ALonda kırışık ve yüzümün bazı Bölgelerinde lekeler vardı.
    Bir Yıldır kullanıyorum haftada 3 kez
    Ben sade limon suyu kullanıyorum.
    Ve inanılmaz faydasını görüyorum.
    Ama tavsiye hassas ciltler için limon suyu un içine biraz süt karıştırmanız yeterli.
    Ben Akşam yatmadan sürüyorum kuruduktan sonra yatıyorum. Ve sabah ılık suyla yıkayıp Nemlendirici sürüyorum. Inanılmaz Parlaklık ve kadifemsi
    Bir hal alıyor.

    1. Elanur dedi ki:

      Nemlendiri olarak ne kullanıyorsunuz adını soylermsnz kullandırdıgınız nemlendıricinizin

    2. İlayda dedi ki:

      Aynen valla ya

  17. ac dedi ki:

    Limon suyu cilleri hafifletirmi gecmesinde yardim edermi

  18. Bahar dedi ki:

    Ben surerken yuzum surekli kasiniyo surdukten sonra sabah kalkiyorum olmayan yerde sivilce cikiyor ama siyah noktalarm var sivilce lekelerm var gunes lekelrim var ne yapicm ben doktora da gittim sacma sapan ilaclar yazdi oda bi ise yaramadi limon yumusatiyo parlatiyo ama illa bisey cikaricak sizce devam ediyimmi yoksa birakayimmi

  19. minanur dedi ki:

    Bendede sivilce aşırı var 12 yasındayım ben yüz bakım sabunu sürüyorum geçer mi sivilcelerim?

  20. Önemsiz dedi ki:

    Tenis beyaz olduğu için sivilceler şiş değil ama kıpkırmızı ve su çiçeği geçirmiş gibi duruyor. Limon kullanmalı mıyım

  21. İlayda dedi ki:

    Bende uyumadan önce sürüyorum limonu ama bildiğimiz limon bi dilim kesip yüzüme sürüyorum ilk kizariyor kaşınıyor yanıyor ama 10 dakka sonra geçiyor uyuduktan sonra sabah yikayinca baya bı etkisi var bebek poposu gibi oluyor yüzünüz bide üstüne biraz doğal organik fondöten sur oh mis istediğin yere git

Yorum Yaz